Zła tradycja – kampania społeczna Publicis dla Fundacji

Warszawa, 20 listopada 2012 r. – Rozpoczęła się akcja społeczna, której celem jest uwrażliwienie rodziców i profesjonalistów pracujących z rodzinami na fakt, że stosowanie przemocy wobec dzieci nie jest dobrą metodą wychowawczą. Autorem kreacji, która do końca roku będzie publikowana w prasie i Internecie, jest agencja Publicis, a organizatorem działań Fundacja Dzieci Niczyje. Okazją do uruchomienia kampanii jest Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci obchodzony 19 listopada.

„Musimy przekonać rodziców, że standardy karcenia dzieci, które sami poznali w dzieciństwie, dziś są nieaktualne. Pokazujemy im alternatywy dla bicia, klapsów i krzyku, czyli pozytywne metody wyznaczania dzieciom granic z szacunkiem i miłością” – powiedziała dr Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje – „Jednocześnie apelujemy do profesjonalistów, którzy zauważają, że dziecko doznaje krzywdzenia. Reagowanie na takie sytuacje, odpowiednia interwencja mogą zmienić los dziecka i jego rodziny oraz przerwać swoiste „błędne koło przemocy.” – dodaje dr Sajkowska.

Wiele osób stosuje środki wychowawcze oparte na przemocy lub krzyku, ponieważ nie znają alternatywnych metod radzenia sobie z postawami przyjmowanymi przez ich podopiecznych. Istotnym elementem prowadzonej kampanii jest pokazywanie przykładów prawidłowych reakcji rodziców lub opiekunów na zachowanie dziecka. Na stronie http://www.zlatradycja.fdn.pl/ przygotowano zbiór materiałów prezentujących alternatywne, pozytywne metody wychowawcze.

Znakiem rozpoznawczym kampanii jest plakat przedstawiający drzewo genealogiczne ułożone ze skórzanych pasów i innych przedmiotów, które mogą służyć do bicia. Umieszczone obok hasło głosi: „Przemoc nie musi być tradycją”. Ogłosznia prasowe będą ukazywać się od 13 grudnia 2012 r. w miesięcznikach Bliżej Przedszkola, Miesięcznik Dyrektora Szkoły, Miesięcznik Dyrektora Przedszkola. Niebieska Linia, Remedium, Emocje i Sygnał Magazyn Wychowawcy. Bannery internetowe zostaną opublikowane m.in. przez portal Edukacja Internet Dialog.

Autorami stworzonej przez agencję Publicis kreacji są Joanna Bednarkiewicz (Creative Group Head), Marek Preiss (Senior Copywriter), Alexander Boucher (Art. Director). Realizację projektu po stronie agencji koordynowały: Agnieszka Mazur (Account Director) i Marika Kierzkowska (Account Executive).

Więcej szczegółów na temat kampanii można znaleźć na stronie Fundacji Dzieci Niczyje pod adresem: http://www.zlatradycja.fdn.pl/


Agencja Publicis współpracuje z Fundacją Dzieci Niczyje od dwóch lat. W tym czasie zrealizowała cztery kampanie. Jedna z nich, zatytułowana „Bezpieczne dziecko w sieci” została nagrodzona złotem w konkursie GoldenDrum 2010 i brązem na festiwalu reklamy Cannes Lions w 2011 roku.
***
Publicis Sp. z o.o. to jedna z największych i najbardziej utytułowanych agencji reklamowych w Polsce. W 2012 roku zdobyła trzy statuetki w konkursie Effie, zaś w roku 2011 – Grand Prix Effie i brąz na największym międzynarodowym festiwalu kreatywnym Cannes Lions. „Media i Marketing Polska” uznał ją za Agencję Dobrego Formatu roku 2011. Publicis należy do największej w Europie i czwartej na świecie grupy komunikacji marketingowej Publicis Groupe, zatrudniającej 43 tysiące osób w 104 krajach. W Polsce agencja obsługuje takich klientów jak: L’Oréal Polska, Telekomunikacja Polska S.A./Orange, Procter & Gamble, Sanofi, Nestlé, BNP Paribas, Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL oraz Renault.